Echilibrare sau calibrarea Antena Radio CB

Echilibrare Calibrare Antena Radio CB

 

Pe larg despre cum se face Echilibrare Calibrare Antena Radio CB:

Dupa ce ati trecut de pasii montarii, un lucru important este calibrarea antenei/statiei.Atentie! daca montajul statiei si al antenei nu este corect, calibrarea va dauna atat statiei cat si antenei!
Calibrarea se va face la o distanta de minim 20 de metri de cladiri, usile si geamurile camionului/dubei/autoturismului trebuie sa fie inchise.
Calibrarea consta in masurarea SWR (STANDING WAVE RADIO), si acum veti putea afla cat de bine se potriveste sistemul antena+statie in urma montajului-sau cat de corect este montajul.
Daca antena este cu putin mai lunga sau putin mai scurta(e vorba de 1-2cm), un anumit procent din puterea trimisa spre antena se va reflecta inapoi in statie.Daca puterea reflectata este prea mare va scadea cu mult distanta de emisie-receptie a statiei si se va produce bruiaje atat la emisie cat si la receptie.
Rezumat Echilibrare Calibrare Antena Radio CB:

Indicatii pentru calibrare antena statie radio de emisie receptie. Se monteaza corect antena pe masina, apoi se executa urmatoarele proceduri:
• tija antenei (radiantul) se introduce in suportul de fixare pina la mijlocul cursei

• se stringe surubul inbus;
• cu SWR mertru conectat intre Tx si antena, in modul de lucru AM sau FM se fac primele masuratori de SWR pe Ch1 si pe Ch40; notati valorile obtinute;
•valoarea SWR-ului pe Ch40 va fi mai mare daca antena are un plan de masa bun,;
•se scoate tija dupa slabirea surubului imbus si se taie 1 cm din radiant;
•se reintroduce tija si se stringe surubul de fixare;
•se repeta masuratoarea pe Ch1 si Ch40; notati valorile obtinute;
•reglajul fin se va efectua cu usile inchise, prin culisarea in sus-jos a tijei in locas; •cu antena montata pe mijlocul caroseriei se poate obtine un SWR 1:1,1 pe Ch1 si Ch40. In mijlocul benzii pe Ch20 chiar se poate obtine valoarea 1,0:1,0;
•la tipurile de antene, unde piesa de fixare a tijei permite introducerea tijei chiar in bobina, se va evita aceasta situatie, deoarece tija devine “miez” si se strica grosolan Q-ul bobinei de adaptare-prelungire si SWR-ul nu se mai poate regla.

 

Lasă un răspuns